لیگ برتر فوتبال| نبرد صدرنشینی‌ در پله چهاردهم؛ تقابل تفکرات تدافعی و تهاجمی و جنگ ۶ امتیازی پرسپولیس در سیرجان

0:25 - 09 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۰۷۷۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
چهاردمین هفته از لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس امروز با برگزاری ۴ دیدار آغاز خواهد شد.

خبرگزاری میزان - سیزدهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران جذابیت خاصی را برای طرفداران فوتبال به نمایش نگذاشت تا جایی که از 8 بازی برگزار شده با حضور 16 تیم تنها 9 گل به ثمر رسید که 4 گل سهم سپاهان مقابل نفت مسجدسلیمان بود. 5 دیدار از 7 مسابقه‌ای که برگزار شد با تساوی به پایان رسید که 3 بازی از آن بدون گل تمام شد.

در مهم ترین بازی‌ها پرسپولیس با تساوی بدون گل مقابل پیکان متوقف شد و استقلال با تک گل یامگا از روی نقطه پنالتی مقابل نفت آبادان به پیروزی رسید. دیدار گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک نیز به دلیل نبود شرایط لازم برای برگزاری مسابقه به تعویق افتاد.

اکنون پرسپولیس و استقلال با 26 امتیاز به صورت مشترک در صدر جدول قرار دارند. سپاهان با 24 امتیاز در سوم ایستاده است و تیم فوتبال گل‌گهر نیز با 24 امتیاز و یک بازی کمتر در رتبه چهارم قرار دارد. تیم‌های مس کرمان، صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان نیز در قعر جدول قرار دارند.

*در ادامه مروری خواهیم داشت به رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران:

جمعه نهم دی ماه 1401، چهار بازی برگزار خواهد شد. در نخستین دیدار این هفته از ساعت 14:00 دو تیم ذوب‌آهن و صنعت نفت آبادان در اصفهان به مصاف هم خواهند رفت. 2 بازی هم از ساعت 15:00 بین نفت مسجد سلیمان - آلومینیوم و استقلال - مس رفسنجان برگزار خواهد شد. فولاد و هوادار نیز از ساعت 17:00 به مصاف هم خواهند رفت.

شنبه 10 دی ماه نیز 4 دیدار دیگر برگزار خواهد شد. مس کرمان - ملوان و پیکان - سپاهان از ساعت 14:00 به مصاف هم خواهند رفت. از ساعت 15:00 نساجی - تراکتور مقابل هم صف آرایی خواهند کرد و در حساس‌ترین بازی از ساعت 16:00 تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان میزبان پرسپولیس خواهد بود.

*استقلال - مس رفسنجان؛ لغزش، آخرین اشتباه آبی‌پوشان

در دیداری حساس و مهم برای آبی پوشان جمعه نهم دی‌ماه 1401 از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی تهران تیم‌های استقلال و مس رفسنجان به مصاف هم خواهند رفت. قضاوت این دیدار بر عهده امیر عرب براقی خواهد بود. حسن ظهیری، هادی طوسی، ناصر جنگی نیز کمک‌های او خواهند بود.

2 تیم استقلال و مس رفسنجان از سال 88 تاکنون 5 بازی مقابل هم برگزار کردند که رفسنجانی‌ها موفق به کسب پیروزی نشده‌اند و حاصل این 5 تقابل 2 تساوی و 3 برد برای استقلال بوده است. این برای سومین بار است که 2 تیم در ورزشگاه آزادی مقابل هم بازی می‌کنند که در 2 دیدار اخیر در ورزشگاه آزادی، 2 پیروزی برای استقلال به دست آمده است.

یکی از نکات مهم این دیدار، تعداد قابل توجه مصدومان و محرومان این بازی است. سعید مهری، محمد محبی و صالح حردانی بازیکنانی هستند که در دیدار با صنعت نفت آبادان ۴ کارته شدند و قادر نیستند آبی‌پوشان را برای بازی با مس رفسنجان همراهی کنند.

استقلال هم‌چنین چند بازیکن مصدوم را در اردوی خود دارد. عارف غلامی، ابوالفضل جلالی و آرش رضاوند بازیکنان مصدوم آبی‌های پایتخت هستند. جلالی و غلامی بازیکنانی هستند که در حال حاضر قادر به انجام تمرینات گروهی نیستند و رضاوند نیز فرایند فیزیوتراپی خود را می‌گذراند. با وجود این که غلامی شرایط بهتری نسبت به جلالی و رضاوند دارد، اما بعید به نظر می‌رسد این بازیکنان بتوانند در بازی با مس رفسنجان به میدان بروند.

آبی‌پوشان پایتخت هم‌چنین ۳ بازیکن در جمع خود دارند که در آستانه محرومیت قرار دارند. روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور و پیمان بابایی آبی‌پوشانی هستند که خطر محرومیت این بازیکنان را تهدید می‌کند. چشمی به ترتیب در بازی‌های نفت‌ مسجد سلیمان، نساجی و آلومینینوم اراک، مهدی‌پور در بازی‌های ملوان، ‌ پیکان و گل‌گهر سیرجان و پیمان بابایی‌ در بازی‌های مس کرمان، ‌ پیکان و نساجی از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرده‌اند و در صورت دریافت کارت زرد در بازی مقابل مس رفسنجان، از بازی بعدی استقلال در رقابت‌های لیگ برتر محروم خواهند شد.

استقلال در 5 بازی اخیر خود در لیگ برتر 3 پیروزی و 2 تساوی بدست آورده است و با 26 امتیاز به صورت مشترک کنار پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد. مس رفسنجان نیز در 5 بازی اخیر خود در لیگ برتر تنها یک برد و یک شکست به همراه 3 تساوی بدست آورده است. آن‌ها تا به اینجای کار با 18 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند.

مس رفسنجان تا بدینجای‌ فصل تنها ۴ گل دریافت کرده است و مستحکم ترین خط دفاعی لیگ محسوب می‌شود. در سوی مقابل فوتبال هجومی ساپینتو قرار دارد که یکی از هجومی ترین تیم‌های لیگ با ۱۵ گل زده هستند.

تقابل تفکرات تدافعی محمد ربیعی و هجومی ریکاردو ساپینتو در این دیدار می‌تواند جالب توجه باشد و باید دید در نهایت تفکرات کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد؛ فوتبال هجومی یا فوتبال تدافعی.

*پیکان - سپاهان؛ تلاش‌های مورایس برای تصاحب صدر

در ادامه رقابت‌های هفته چهاردهم شنبه دهم دی‌ماه از ساعت 14، سپاهان در ورزشگاه شهرقدس میهمان تیم فوتبال پیکان خواهد بود. قضاوت این دیدار را یاسر همرنگ بر عهده خواهد داشت. محسن سلطانی، حمیدرضا افشون و ایمان شاه ولی کمک‌های او خواهند بود.

حاصل 5 بازی اخیر 2 تیم در لیگ برتر 2 تساوی، 2 برد برای سپاهان و یک برد برای پیکان بوده است. فصل گذشته در اردیبهشت 1401 سپاهان موفق شد با تک گل سجاد شهباززاده تیم پیکان را شکست دهد. در بازی رفت لیگ بیست و یکم نیز پیکان موفق شد سپاهان را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.

سپاهان در 5 تقابل اخیر خود در لیگ امسال 3 برد و 2 تساوی به دست آورده است و با 24 امتیاز در رده سوم جدول جای گرفته است. در سوی دیگر تیم فوتبال پیکان با 4 تساوی و یک شکست در 5 تقابل اخیر همچنان به دنبال برد است و شاگردان مجتبی حسینی با 13 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد.

*گل‌گهرسیرجان - پرسپولیس؛ نبرد ۶ امتیازی، پرچم بازنده پایین کشیده خواهد شد

آخرین دیدار از هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 16 بین تیم‌های پرسپولیس و گل‌گهر در ورزشگاه شهید سلیمانی شهر سیرجان برگزار می‌شود. قضاوت این دیدار را امیرسامان سلطانی بر عهده خواهد گرفت. فرهاد مروجی، محمد عطایی و ایمان کهیش نیز کمک‌های او در این بازی خواهند بود.

گل‌گهر سیرجان که یک بازی کمتر نسبت به دیگر مدعیان دارد؛ تحت هدایت امیر قلعه‌نویی آمار خوبی را ثبت کرده‌اند. گل‌گهر در 5 تقابل اخیرشان در لیگ برتر موفق به ثبت 4 برد و یک شکست شده‌اند و اکنون با 24 امتیاز و یک بازی کمتر در رده چهارم جدول، پشت سر پرسپولیس، استقلال و سپاهان قرار دارد. گل‌گهر در صورت کسب پیروزی در دیدار معوقه خود صدرنشین خواهد شد البته فعلا یک دیدار سخت و سرنوشت‌ساز را پیش رو دارد. آن‌ها در صورت برد مقابل پرسپولیس و توقف استقلال و سپاهان مقابل حریفانشان تا صدر جدول بالا خواهند آمد.

در سوی مقابل پرسپولیسی‌ها که بازی گذشته خود را مقابل پیکان با تساوی بدون گل به پایان رساندند شرایطشان در جدول به خطر افتاد. آن‌ها برای اینکه در صدرجدول بمانند باید دیدار مقابل گل‌گهر را با پیروزی پشت سر بگذارند.

پرسپولیسی‌ها پیش از تعطیلی لیگ برتر به دلیل شروع جام جهانی ۳ دیداری را که برگزار کردند با برتری به پایان رساندند، اما سرخپوشان بعد از اتمام جام جهانی و شروع لیگ برتر در کسب پیروزی ناکام ماندند و روی دور تساوی گیر کرده‌اند. شاگردان یحیی گل‌محمدی با کسب 26 امتیاز تا پیش از شروع هفته چهاردهم و تفاضل گل بهتر صدرنشین لیگ برتر است.

نکته جالب تقابل پرسپولیس و گل‌گهر این است که سرخ پوشان در 5 تقابل گذشته مقابل گل‌گهر 2 بار پیروز و 3 بار متوقف شده‌اند که طبق این آمار طی 2 فصل گل‌گهر موفق به کسب پیروزی مقابل پرسپولیس نشده‌ است. سرخ پوشان در بازی‌های خارج از خانه ۳ بار به مصاف گل‌گهر رفته‌اند که حاصلش 2 تساوی (یک بر یک) و (3 بر 3) شده است و یک بار هم پرسپولیس با برتری 5 بر صفر از سد گل‌گهر گذشت.

حال شرایط در بالای جدول به شدت حساس و غیرقابل پیش‌بینی شده است و تیم‌ها سایه به سایه یکدیگر حرکت می‌کنند که لغزش از سوی هر تیم بالای جدول می‌تواند جایگاهش را به کلی تغییر دهد.

شرایط در قعر جدول هم کاملاً پایاپای دنبال می‌شود؛ به طوری که اختلاف تیم یازدهم تا قعر جدول تنها 4 امتیاز است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم در حالیکه چیزی تا پایان نیم فصل نمانده است شرایط جدول به چه شکل دنبال می‌شود و رقابت داغ برای قهرمانی نیم فصل به سود چه تیمی تمام خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *